31 januari 2016

Fotosöndag 160131

Fotosöndag

Söndag igen och dags för nytt bidrag till Fotosöndag för undertecknad. Vet ni inte vad Fotosöndag är och blir nyfikna? Allt förklaras mycket enkelt och pedagogiskt här. Det är inte svårt, bara roligt. Jag lovar!

Veckans tema på Fotosöndag är "Svart".

Veckans tema är alltså svart och jag gillar svart. Många av mina kläder har sedan urminnes tider varit svarta. Svart som egentligen inte är en färg, utan en yta som saknar förmåga att reflektera färger. Bilden jag till slut skickade upp som mitt bidrag var den tanke jag hade direkt när temat släpptes i tisdags. Jag tog inte fotot förrän idag, då jag hade viss förhoppning om att stöta på något annat under veckan som kunde vara intressant. Exempelvis var jag på bowling i fredags med kameran med. Men sedan jag var på ett sådant etablissemang senast (längesedan) har tydligen det där med svarta klot helt upphört. Till slut blev det söndag och då fick jag helt enkelt förverkliga min första tanke, lite som det brukar bli för mig alltså.

Varsågoda, mitt bidrag till veckans Fotosöndag på temat svart. Jag kallar det för "Ljusfångare i mörkret":

Ljusfångare i mörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Real Time Analytics